Close

Tipy a triky pro zdravé a husté vlasy

Dbejte na vaše zdraví

Pokud uděláte něco pro vaše zdraví, také u vašich vlasů dojde k zlepšení a budou zdravější. Jinými slovy, vaše vlasy porostou rychleji než obvykle a budou hustější a zářivější. Na zdraví vašich vlasů mají vliv  vyvážená strava, kvalitní spánek,  správné dýchání,  ale také stres i starosti. To vše pak dále ovlivňuje nadledvinky či štítnou žlázu, která se ve vlasech zrcadlí.  Svou úlohu zde také hraje užívání léků, životní styl, chemické látky v šamponech, laku i barvách, ale také vlasové nástroje ( horkovzdušný fén, žehlička nebo kulma).  Je dobré si uvědomit, že všechny balzámy a vlasové masky, které v touze po dokonalých vlasech používáte, jsou pouze podpůrnými prostředky. Abyste získali krásné a zdravé vlasy, musíte zharmonizovat váš vnitřní svět, duši i tělo. Vnějšek je odrazem vnitra, proto  ani zázračné vlasové přípravky krásnou hřívu na vaší hlavě nevyčarují.  Pokud chcete mít opravdu krásné a zdravé vlasy, dbejte v prvé řadě na vaše zdraví a psychickou pohodu!

Dopřejte vlasům kvalitní péči s přírodními produkty

Při výběru vlasové kosmetiky se zaměřte na produkty, které jsou vyrobeny z přírodních látek a neobsahují škodlivé složky. Vyhýbejte se přípravkům s obsahem sulfátů i parabenů. Jde o agresivní látky, které narušují strukturu vlasu, způsobují rychlejší ztrátu barvy a lámání.

Používejte hydratační vlasové přípravky

Suché vlasy jsou mnohem křehčí a lámavější, což může rovněž bránit jejich růstu.  Chybí jím hebkost a lesk, obvykle mají vzhled a texturu slámy. Ujistěte se, že vaše vlasy jsou stále dostatečně hydratované. Používejte hydratační vlasové přípravky, šampony, kondicionéry atd.

Nechte si vlasy pravidelně zastřihnout

Možná si teď myslíte, že je to pro růst vlasů kontraproduktivní, ale opravdu to může pomoci růst vlasů urychlit. Zastřihnutí konečků vlasů o půl až jeden centimetr každých šest týdnů až 3 měsíce vám pomůže zabránit jejich třepení, vlasy si snadněji zachovají lesk a nebudou se tolik vysoušet.

Pozor na stres!

Psychické vypětí, úzkost, strach, vyčerpání jsou zodpovědné za produkci stresového hormonu kortizonu. Při jeho vyplavování dochází k zúžení cév, a tím i k nedostatečnému prokrvování organismu, a tedy i vlasových kořínků. Vlasy zkrátka září zdravím a krásou, pouze když je organismus v pohodě a harmonii. Pokuste se najít způsob, jak se stresu vyvarovat. Můžete to udělat tak, že budete mít dostatek pohybu, dopřejete si kvalitní spánek, stejně jako bude jíst zdravou a vyváženou stravu. Kromě toho vám mohou pomoci i různá relaxační cvičení, meditace a aromaterapie.

Nepřehánějte to s kartáčováním!

Zapomeňte na náruživé kartáčování vlasů, které by mohlo poškodit vnější vrstvu vlasového vlákna.  Nic se nemá přehánět. Rozhodně nevěřte mýtu, že je nutné alespoň stokrát denně projet vlasy kartáčem, abyste podpořili jejich růst a stimulovali pokožku hlavy.

Kupte si kvalitní kartáč z přírodních štětin

Investujte do kvalitního dřevěného kartáče, který vlasy netahá ani je netrhá. Nejlepší jsou kartáče z přírodních štětin, které jsou k vlasům šetrné a dokonale je uhlazují. Nikdy nekartáčujte mokré vlasy, jsou nejcitlivější a nejsnáze poškoditelné. Na rozčesání vlhkých vlasů zvolte hřeben s řídkými zuby.

Chraňte si konečky vlasů

Konečky vlasů jsou tou nejstarší částí vlasu. Jinými slovy, mohou se rychleji vysoušet, což může vést k jejich třepení. Proto byste měli dbát na to, abychom je chránili před vším, co může ohrozit zdraví vašich vlasů. Nevystavujte je často slunci, pokuste se zabránit odírání vlasů o potah sedačky, oblečení a další věcí, které mohou způsobit tření.

Volte správné nástroje pro vaše vlasy

Jakmile budou vaše vlasy dostatečně dlouhé, možná budete chtít k jejich stylizaci využít některých kadeřnických nástrojů a pomůcek. Je pravda, že tyto věci mohou pomoci vašim vlasům, aby vypadaly ještě krásněji.  Nicméně, měli byste si vybrat pouze takové nástroje, které jsou k vlasům šetrné, aby si vaše vlasy uchovaly svoje zdraví a přirozenou strukturu.

Nemyjte vlasy příliš často

Příliš mnoho šamponu může z pokožky hlavy smýt zdravé oleje a vlasy budou oslabené a náchylné k poškození. Některé šampóny (obzvlášť ty s parabeny, sulfáty a retinolem) příliš vysušují a vlasy pak ztrácejí lesk a pružnost. Nemyjte si vlasy častěji než třikrát týdně. Myjte si a oplachujte vlasy pouze vodou.

Používejte kondicionér

Po každém umytí vlasů šamponem používejte kondicionér, který naneste do vlasů po celé jejich délce.  Nechte ho působit alespoň 3 minuty a poté důkladně opláchněte.

Nechte vlasy volně uschnout

Po umytí  vlasy vysušte šetrně ručníkem. Pokud máte křehké a velmi suché vlasy, raději místo ručníku použijte staré triko z jemné bavlny. V žádném případě vlhké vlasy ručníkem netřete, mohlo by dojít k poškození vlasové struktury. Vlasů se jemně dotýkejte a vytlačte z nich přebytečnou vodu. Optimální je nechat vlasy volně uschnout a vyhnout se použití stylingových přípravků či kulmy.

I vlasy potřebují dostatek spánku

Zdravý noční spánek regeneruje tělo a osvěžuje mysl. Člověk by si ho měl dopřávat zhruba 7 – 8 hodin denně. Jeho nedostatek totiž snižuje psychickou i duševní výkonnost a může vést k úzkostem, depresím a celkovému stresu.

Chraňte své vlasy i v noci

Před spaním si vlasy zapleťte do volného copu nebo nasaďte jemnou čepičku, abyste si je při spánku nepolámali třením proti povlaku na polštáři.  Vyměňte bavlněný polštář za satén nebo hedvábí, vlasy po něm budou více klouzat, a tak se i méně cuchat a lámat.

Jezte vyváženou stravu

Díky doporučenému množství vitamínů a proteinů bude vaše tělo zdravé a i vaše vlasy budou prospívat. Zdravé tuky, jako omega-3 mastné kyseliny pomohou vaše vlasy udržet zářivé a zdravé. Vitamin E je obzvláště prospěšný. Najdete jej v potravinách, jako jsou ořechy, avokádo, semínka, rostlinné oleje, listová zelenina a ryby.

Dodržujte pitný režim

Vypití nejméně 8 sklenic vody denně nejenom zlepší zdraví vaší pokožky, ale také to pomůže udržovat správnou hydrataci vašich vlasů. Pitím dostatečného množství vody také pomůžete vašemu tělu v odplavování toxinů, a to také může vést ke zdravějším vlasům.

Používejte oleje

Oleje dodávají vlasům potřebnou hydrataci. Někdy stačí vetřít do vlasů jen trochu olivového, jojobového  nebo arganového. Kápněte si do dlaně trochu oleje, rozetřete v dlaních a pak naneste do konečků vlasů. Pokud máte pocit, že vaše vlasy potřebují okamžitou vzpruhu, vetřete olej do vlasů po celé jejich délce před sprchováním, nechte chvíli působit, ať se olej vsákne a pak opláchněte.

Pozor na těsné gumičky a kovové spony!

Některé vlasové ozdoby mohou vlasy poškodit. Nevhodné jsou příliš těsné gumičky, které vlasy stahují dozadu a namáhají tak kořínky. Ty jsou pak kvůli tomu náchylnější na vypadávání. Také některé kovové spony a skřipce mohou narušit vlasovou strukturu, čímž roste riziko lámání vlasů. Používejte  celotextilní gumičky a hladké ozdoby z plastu.

Chraňte vlasy před sluncem

Vaše vlasy potřebují chránit před agresivním UV zářením stejně tak, jako chráníte vaši pokožku. Používejte přípravky, které již v sobě UV ochranu obsahují nebo vlasy před odchodem ven jednoduše postříkejte speciálním „slunečním“ kondicionérem. Nezapomeňte si vzít na pláž šátek nebo klobouk.

Správný střih a barva vám pomohou omládnout

Najděte si takového kadeřníka, který přizpůsobí účes nejen vašemu typu a aktuálnímu stavu vašich vlasů, ale také vašemu životnímu stylu. Ideální je sestřih, jehož úpravou nebudete muset ztrácet zbytečně moc času a zároveň vám umožní různé typy úprav podle příležitosti. Nová barva by měla vždy působit přirozeně a ladit s vaší barvou pleti.

Zdravé a husté vlasy

Správný střih i barva vám pomohou omládnout

Tip pro ženy i muže s oslabenými vlasovými cibulkami se sklonem k nadměrnému vypadávání vlasů

 

Vyzkoušejte šampon zlepšující hustotu vlasů s diosminou,  který na rozdíl od jiných šamponů na trhu určených k regeneraci vlasů působí nejen během mytí vlasů, ale až do následujícího mytí. Tyto  mikronizované pevné částice zůstávají v pórech pokožky hlavy i po opláchnutí vlasů vodou. Způsobují  lepší a dlouhotrvající prokrvení vlasových cibulek a viditelným výsledkem je snížení vypadávání vlasů při česání – a to již po 2-3 použitích.
Trvalé zhoustnutí vlasů můžete očekávat,  až budou všechny živé cibulky zregenerované a vyroste z nich nový vlas, tj. po 2-3 měsících.  Používejte Šampon zlepšující hustotu vlasů minimálně  dvakrát týdně, ideálně společně s  Kondicionérem  zlepšující kvalitu vlasů. Pro optimální výsledek se doporučuje vtírat do vlasů  Přírodní kolagen Graphite, který podporuje účinky šamponu i kondicionéru s diosminou.

 

Šampon pro zdravé a husté vlasy

Napsat komentář